Ny barne- og ungdomsarbeider ansatt

admin | juli 26th, 2011 - 09:47

Inger Marie Syverstad har fått jobben som barne- og ungdomsarbeider i Misjonskirken Oslo Syd fra 15. august 2011. Stillingen er en 2-årig prosjektstilling med mulighet for forlengelse.

Inger Marie er 26 år og utdannet førskolelærer med fordypning musikk. Hun har i tillegg tatt studier i tverrkulturell kommunikasjon med praksis i Mali. Det siste året har hun vært voluntør i Church Army i London som driver arbeid blant hjemløse. Men nå er hun altså klar for å gi jernet for våre barn og ungdommer i Misjonskirken på Holmlia. Forhåpentligvis klarer vi å nå ut utenfor våre egne rekker også!

Arbeidsområder for barne- og ungdomsarbeider
Her er noen av områdene Inger Marie skal jobbe med:

• Bygge opp et ungdomsarbeid for ungdom mellom 13 – 19 år
  • Styrke between-arbeidet
  • Lage en trosopplæringsplan basert på Levende tro-materiellet fra Misjonsforbundet i samarbeid med pastor og øvrige ledere
  • Koordinere tirsdagsklubben og søndagsskolen
  • Fostre nye ledere og motivere eksisterende ledere

Ivrig fjellklatrer
På fritiden vil du lett kunne finne Inger Marie dinglende i en fjellvegg, hun er nemlig ivrig fjellklatrer. Kanskje ungdommene må belage seg på å overvinne både høydeskrekk og sin egen frykt for å være med Inger Marie på ungdomsmøte? Muligens har hun en kameralinse med også, ikke helt ulikt vår kjære pastor Pål Brenne. De er begge opptatt av fotografering.

Ser fram til å begynne arbeidet
Inger Marie sier: ”Jeg ser frem i mot å begynne å jobbe hos dere og til å bli kjent med alle i menigheten. Jeg gleder meg masse til å treffe alle barna og ungdommene og jeg er spent på alt det vi skal få til!”

Mitt håp er mennesker skal få et møte med Jesus gjennom menigheten vår. Mange tar et standpunkt i forhold til tro når de er ungdommer, derfor satser vi friskt på denne gruppen nå.

Deler du min drøm om å se en så stappfull kirke at vi må utvide lokalene? Har du lyst til å oppleve at Jesus blir en skikkelig snakkis i Oslo Syd?