3. mars kl. 11.00 gudstjeneste

brenne | februar 27th, 2019 - 10:29

Pål Brenne taler, team fra høyskolen NLA leder lovsang, søndagsskole, nattverd, kirkekaffe. Velkommen!

Onsdag 27. februar kl. 18 BibelQuiz

brenne | februar 25th, 2019 - 22:36

Til Bibelquizen  bør man ha lest Daniels bok kapittel 1-6 . Spørsmålene kommer fra disse kapitlene (minus kap 4) i første runde. Neste runde utvides lagene og spørsmålene blir fra hele Bibelen.
Bibelquizen passer for både familier og single. Alder fra 12 år og oppover. Den første runden trenger man ikke kunnskap utover det man har lest i de aktuelle kapitlene for å kunne svare, den neste runden må man være bedre kjent i Bibelen. Derfor er også lagene utvidet i runde to.
Ideen er at alle skal få utbytte og synes det er gøy å delta. Også folk som ikke er aktive i noen kirke kan være med. Bibelen er interessant for alle.
Kvelden begynner med mat  og sosialt samvær, så kommer noen minutter med innledning om dagens tema, før quizen.

24. februar kl.19.00 Møt Asia Bibis forsvarer og forkjemper

brenne | februar 21st, 2019 - 16:37

Møt Asia Bibis advokat Saiful Malook og hennes forkjemper, Sajid Christopher fra den pakistanske trosfrihetsorganisasjonen Human Friends Organization. Sammen har de kjempet for Asia Bibis frihet helt til høyesterett, med stadige trusler fra ekstremister, og med livet som innsats. Til sist vant de fram. Begge ønsker å fortsette kampen for andre blasfemiofre, som har fått livet ødelagt på grunn av falske anklager om blasfemi, og sitter i fengsel.

Vi ser først den korte dokumentarfilmen «Kampen for trosfriheten», der vi blant annet møter Asia Bibis mann og døtre i Pakistan, og får så høre mer om Malook og Christophers kamp for mennesker som er beskyldt for blasfemi i Pakistan. Det blir anledning til å stille spørsmål.

Arr. Stefanusalliansen og Misjonskirken.

17. februar kl. 11.00 Gudstjeneste

brenne | februar 14th, 2019 - 17:47

Andre Tjersland ( pastor i Askim Misjonskirke) taler,  Terje Skarpsno m.fl leder lovsang,  søndagsskole, kirkekaffe. Velkommen!

10. februar kl 11.00 gudstjeneste

brenne | februar 5th, 2019 - 17:06

Arne Gunneng taler, Annet Kizza Rønningsbakk m. fl leder lovsang. Nattverd. Velkommen!